viernes, 25 de septiembre de 2015

CANCEL.LAT CONCERT DIA 3 D'OCTUBRE PL VILA DE GRÀCIA, BARCELONA.

Com començar...tinc la sensació. la trista sensació, de que és molt difícil fer bé les coses aquí. 
El sector de la música està molt malament, i sembla que algunes persones implicades en la gestió de la cultura i la música, no es prenen en serio la feina dels artistes i músics, que treballem moltes hores al dia, moltíssimes, per fer un bon espectacle, composar cançons, assajar-les,etc. 

En el meu cas amb Awake, també ens toca la feina que ningú veu, la d' organitzar els concerts, parlar amb aquell, amb l'altre, tancar pactes, tot en negre per suposat, ja que a l'hora de donar-te feina com músic, no només et paguen una misèria, si no que a sobre no tens massa opció de declarar o presentar el treball de forma "normal".

En aquest últim cas (que no el primer), s'anula el concert que haviem organitzat el 3 d'octubre.

Però això ja ve de fa temps. Vàrem començar amb Awake fa cinc anys i el primer disc ens el vàren segrestar, fins que vàrem pagar els 1000 euros de rescat, que ens demanaven de més, a part dels quasi 5000 que ja haviem pagat. Coses que passen quan encara no saps de què va el sector. És cruel però cert, com alguna gent s'aprofita de la més pura il.lusió d'una banda, per enriquir-se...

Ens ha passat més vegades, coses com salvar-li el cul a una organització amb bastant de renom, substituint a una banda que a última hora no podia. Anar a tocar gratis, a ple migdia i a ple sol, a canvi de res, perque no pagaven res, i a sobre no sortiem a la cartelleria ni res, tot a canvi de que l'any següent ens contractarien i ens pagarien per fer un concert. Això no ha passat mai, i us asseguro que he contactat amb ells i els he insistit, però de sobte no contesta ningú...Només quan els interessa o es queden sense banda gratis...així és ben fàcil enriquir-se...


En el cas del concert, simplement, la persona encarregada de fer les gestions com permisos de la festa, per la barra, l'escenari i equip de so, em va estar dient durant dos mesos que ho estava fent. Doncs bé,  aquesta persona duia 4 dies sense agafar-me el telèfon ni dir-me res, i de cop i volta m'envía un missatge per la tarda, canviant la data del concert. La tarda va ser una agonia, no em va agafar el telèfon en cap moment, només missatges confusos de canvi de data i anul.lació del concert, i ell dient que no podia fer res...ni trucar-me ni lluitar per allò que se suposava que duia dos mesos parlant, amb regidoria, tècnics de so, etc...

Ja semblava que era tard, tot i així, al matí següent, en Marky i jo vàrem plantar-nos a l'ajuntament, i sabeu què? en una hora i mitja, vàrem poder parlar amb les persones implicades, que No sabien RES de la suposada gestió que aquesta persona havia fet. 

Després d'intentar-ho fins al final, la data s'anula, i ja no s'hi pot fer res. Haig de dir que em van atendre de meravella i que ho varen intentar fins al final, però al no haver-se gestionat cap permís, ni s'havia a conseguit l'equip de so, ni permís de barra, ni tansols teniem espai doncs a Gràcia es fan moltes activitats en aquestes dates.

Aquest fet ha compromès el nom del Festival pel que treballo, ha compromès la feina de molts músics, Regidora d'event, Staff i Distribuidors implicats que comptaven amb aquesta feina, i ha compromès directament la meva feina. No es pot jugar amb la feina de les persones, jo també pago factures, i us asseguro que porto mesos treballant amb això...una decepció molt gran...Sabeu què em van dir sobre aquesta persona de qui us parlo? Cito textualment: "Aquesta persona parla molt però fa poc."


Pretenia ser un concert on els músics poguéssin cobrar per una vegada, no com a altres concursos i festivals, que cobra tot Déu menys els músics! Els de So, electricistes, managers, secretaris dels managers, i secretari del secretari del manager...tothom acostuma a cobrar menys els músics. 

Tal com ho haviem organitzat, podiem aconseguir un concert que donés benefici a tots, amb música variada, no els Menjaflors de sempre...Sí, els diem Menjaflors, ja sabeu qui són... 
Barcelona es mereix una millor gestió de les coses, amb persones com aquesta que us descric, i de qui no en diré el nom per respecte, no anem enlloc. 

És per això, que després de programar concerts, de fer-ne molts també, de conèixer el sector, no només els llops, sinó també la bona gent, no només els ineptes sinó la gent que treballa per amor a la cultura i la música sense retribució monetària, només espiritual....sabem que hi ha de tot. M'he trobat amb moltíssima gent que ens ha ajudat, donat suport, amb qui he treballat i organitzat concerts genials.

No diré noms, no m'agrada fer-ho, però reconec que un dels problemes que hi ha, és que després de que et passi una cosa així, com a músic o programador, no vols criticar obertament per por a represàlies. No és la pimera vegada que gent del sector, m'adverteix que ser molt sincera em pot tancar portes a moltes oportunitats. Però per altra banda, si no ho explico, es quedarà en res, i no servirà de res que hagi passat això. 

Sapigueu que encara estic esperant una trucada o una explicació coherent per part d'aquesta persona, jo ja no he volgut trucar més, sobretot després que em diguéssin que tot el que em deia aquesta persona que havia fet, no era veritat.

Principalment ho denuncío per fer veure a tothom que ho llegeixi, que el sector de la música i la Cultura està afectat per persones com aquesta, que amb maldat o ineptitut esgarrien propostes musicals de paràmetres favorables als artistes, bàsicament el dret a cobrar! Així que qui vulgui saber més detalls sobre el tema, per anar avisat i que no li passi el mateix, em pot contactar per privat i explicaré, la veritat, tota la veritat i res més que la veritat.

Per últim, també denuncío aquest fet, per ressaltar i agraïr al màxim, la bona feina que molts dels que llegiu aquest text heu compartit amb mi! Sé que en moltes coses he tingut mala sort, però és ben cert que sense l'ajuda inestimable de la familia, amics, professionals del sector, i fans ens heu donat, i seguiu donan-nos, res del que hem aconseguit hagués estat possible! 

Ser músic és molt difícil, no és una afició, pretén ser una professió. 

Espero que les meves paraules puguin ajudar a d'altres, i sobretot fer saber a tothom com és la realitat de la música actualment.

Menys mal que la música m'omple tant! Més que els diners! Sé veure'n el valor social i cultural, i lluny de caure en el parany de la marabunta de llana, seguiré en peus, lluitant per fer un somni realitat, amb la il.lusió d'una adolescent, i la força de tots vosaltres, que sempre esteu al meu costat, ajudant-me de tantes maneres...Gràcies a tots i totes, família! Us estimo molt!

No hay comentarios:

Publicar un comentario